Tuesday 1 December 2015

Kisah Lelaki Dan Aurat Wanita


Kita orang perempuan selalu terlupa bahawa orang lelaki tak sama macam kita.

Mata orang lelaki ni hebat. Bila pandang sesuatu benda, dorang boleh scan tembus ke dalam & imagine macam mana rupa benda kat dalam tu.

Sebagai contoh:

Kalau dia ternampak perempuan pakai baju ketat, dia boleh imagine macam mana keadaaan tubuh badan yang terbungkus dalam sarung nangka tu. Macam mana buah dada jadi terpenyek, dan boleh anggar bra saiz berapa perempuan tu pakai.

Kalau dia ternampak perempuan pakai jubah ketat nampak alur seluar dalam, bentuk peha, dan sekali imbas watu berjalan nampak bayang-bayang bentuk kemaluan, dia dah boleh imagine macam mana tubuh badan perempuan tu kalau tak berpakaian.

Kalau ternampak perempuan duduk tak senonoh, contohnya mengangkang.... mata dia tembus seluar yang dipakai. Boleh nampak dengan jelas apa yang ada kat celah kangkang tu.

Ada orang perempuan yang tak percaya? Terpulanglah. Tapi ini kebenaran.

Memang dalam islam lelaki dituntut supaya menundukkan pandangan. Jaga pandangan. Tapi dengan persekitaran kita sekarang,sana sini perempuan seksi. Bersepah. Nak suruh orang lelaki tunduk macam mana lagi? Nak suruh dorang  jalan pandang lantai, jangan angkat muka langsung?

Nak suruh dorang jalan sambil tutup mata, kalau terlanggar dinding kira nasiblah?

Suami saya sampai deactivate facebook sebab tak larat nak jaga mata. Dah la keluar dari rumah asyik kena jaga pandangan untuk elakkan ternampak aurat perempuan lain, balik rumah bila online pun sama. Akhirnya sekarang suami saya dah takde facebook. Sampai tahap macam tu sebab nak menjaga pandangan.

Tak patut macam tu kan? Kesian kat orang lelaki.

Tahukah anda bahawa "Islam itu indah"? Sebab tu dalam Al-Quran, perempuan juga dituntut supaya menutup aurat dengan sempurna. Adil. Fair & square. Yang perempuan tutup aurat dengan sempurna, yang lelaki tundukkan pandangan. Dua-dua mainkan peranan.

Insya ALLAH, dunia akan menjadi aman. Setuju tak?

Jom sama-sama perbaiki diri supaya menjadi wanita solehah yang hebat!


1 comments:

Anonymous said...

Izin share on my blog

Post a Comment

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...