Tuesday 20 October 2015

Salah Ke Berdoa Difb?


Kadang-kadang, scroll newsfeed kat fb ni boleh sebabkan otak saya jem.

Sebab apa? Sebab... macam-macam benda pelik yang saya boleh jumpa.

Sebagai contoh, hari ni saya terjumpa hamba ALLAH yang marah orang berdoa kat fb. Kalau nak minta apa-apa, minta kat ALLAH je lah. Doa sorang-dorang. Tak payah nak minta kawan aminkan. Katanya.

Betul dah part yang suruh berdoa kat ALLAH tu. Betul. Apa-apa kita nak, semuanya kita minta kat ALLAH.

Tapi part suruh doa sorang-sorang dan tak payah minta kawan-kawan aminkan tu pada saya tak berapa tepat. Biasa tak dengar sekolah buat program solat hajat ramai-ramai bila nak dekat periksa besar macam UPSR dan SPM? Dalam program tu kan semua berdoa & aminkan ramai-ramai. 

Apa bezanya dengan berdoa di fb & minta kawan-kawan aminkan? Selagi takde Nas yang kata ianya salah, rasanya takde masalah kalau nak buat, kan?

Kalau ada Nas yang kata tak boleh, sila inform saya. Nanti saya update. Sama-sama kita tambah ilmu.

0 comments:

Post a Comment

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...